De juiste positie vinden:
Tijdens onze eerste ontmoeting was het duidelijk dat naast hulp bij het zoeken naar werk, er enkele persoonlijke attitudes waren die, indien niet aangepakt, de zoektocht van deze jonge vrouw ernstig in gevaar zou brengen. Ze was afgestudeerd aan de universiteit, verhuisde naar Amsterdam vanuit haar ouderlijk huis in het zuiden om bij haar zus te wonen en was op zoek naar werk in een moeilijke werkomgeving. Samen hebben we een plan en een tijdschema opgesteld en is zij aan de slag gegaan met de kwesties. Met aanmoediging, rollenspel en oefening bracht ze belangrijke veranderingen aan en binnen een paar maanden kreeg ze haar droombaan aangeboden. Ze bleef de oefeningen herhalen voor bevestiging en versterking en binnen vier maanden na het begin werd haar eerste promotie aangeboden.
Vertrouwen herstellen:
Mijn klant was een zeer bekwaam en ervaren senior personeelslid in een grote organisatie, met verantwoordelijkheid voor verschillende afdelingen. Haar manager, die rapporteerde aan de directeur, vertrok en was vervangen door een interne kandidaat, een heer, met wie de cliënt een minder comfortabele relatie had. In feite toonde een persoonlijkheidstest aan dat de klant en haar nieuwe baas zeer verschillende stijlen hadden, een verdere reden tot bezorgdheid. Als gevolg hiervan was ze behoorlijk onzeker in deze nieuwe situatie, voelde ze dat ze niet de erkenning kreeg die ze wilde en zocht ze naar nieuwe ideeën. In slechts een paar sessies kon ik haar wat hulpmiddelen geven om de nieuwe relatie aan te pakken en haar zelfvertrouwen te herstellen. Na verloop van tijd veranderde haar houding ten opzichte van werk dramatisch en ze voelt zich nu veel meer gewaardeerd en gewaardeerd.
Een duidelijk pad:
Deze jonge vrouw was een getalenteerde, hardwerkende, onderbetaalde dame in een adviesbureau voor vier personen, dat strategische communicatiediensten aan non-profit klanten op de markt bracht. De eigenaar van het bedrijf raakte de interesse in de corebusiness kwijt en werd steeds onredelijker in zijn interacties met mijn klant. Tegelijkertijd had de klant grote moeite om een verantwoorde manier van handelen te bepalen. In een aantal coaching-sessies ontwikkelden we verschillende scenario’s en mijn klant wilde de eigenaar betrekken bij het oplossen van de openstaande problemen. Binnen een maand was ze gelukkig gescheiden van het bedrijf, had ze een eigen bedrijf opgezet onder een nieuwe naam en bracht ze vol vertrouwen haar eigen diensten op de markt voor een reeks nieuwe prospects.
De CEO van een 20-koppig, door een onderneming gefinancierd bedrijf:
De klant had algemeen management gediend, maar had geen eerdere CEO-ervaring. Gedurende enkele maanden hebben we een breed scala aan problemen aangepakt, van persoonlijke en teamprestaties tot relaties met zijn bestuur en andere investeerders. Door mijn zakelijke ervaring te combineren met mijn coaching, was ik in staat om als een waardevolle mentor op te treden tijdens een moeilijke periode. Mijn klant “groeide met succes” uit in zijn verantwoordelijkheden als CEO en dacht een jaar later aan verkoop van het bedrijf.
Een jonge leidinggevende in de horeca:
De klant was in relatief korte tijd snel gestegen naar een positie met aanzienlijke managementverantwoordelijkheid in een high-end restaurantbedrijf. Hoewel het financieel goed ging, werkte ze lange uren, zat de rest van haar leven “in de wacht” en voelde ze zich “gestrest”. Ze had verschillende alternatieve scenario’s voor zichzelf gecreëerd, maar had moeite om zelf wijzigingen aan te brengen. Met coaching hulp had ze echter binnen een paar weken een actieplan ontwikkeld, haar baan verlaten en was ze op een veel bevredigendere koers, vol nieuwe energie en enthousiasme!
Een afgestudeerde student aan de Universiteit van Amsterdam:
Hoewel ze zeer goed gekwalificeerd was, vond ze dat ze het niet goed had gedaan in twee opeenvolgende interviews met potentiële werkgevers. Ze voelde zich steeds onzekerder over interviews in het algemeen. We hebben elkaar gedurende drie weken ontmoet voor drie coaching / oefensessies, hebben de interesses en tactieken verduidelijkt en verschillende nep-interviews gehouden. Twee weken later werd ze uitgenodigd voor een sollicitatie en kreeg ze de baan aangeboden die ze zocht!
De uitvoerend directeur van een non-profit:
Gedurende minder dan een jaar had de uitvoerend directeur een opmerkelijke ommekeer bewerkstelligd, meer winst gemaakt dan verwacht, uitstekend personeel verworven en verschillende nieuwe bestuursleden. Ze opereerde echter in een continue crisismodus en het moreel leed. Ik stelde een ‘360-review’ voor, waarbij zowel medewerkers als bestuursleden om vertrouwelijke input vroegen over haar prestaties. Ik heb toen een samenvatting van hun opmerkingen aan de klant gepresenteerd. Langzaam maar zeker introduceerden we een nieuw gedrag dat het vertrouwen van de organisatie in hun leider nieuwe inzichten gaf.
Een bedrijfsadviseur:
Deze voormalige algemeen manager die bedrijfsadviseur werd, wilde eigenlijk echt met pensioen, maar zag geen uitweg uit een diepe en voortdurende relatie met de dienstverlening. Hij had er zelfs mee ingestemd om interim-CEO van het bedrijf van een klant te zijn en zijn relatie met het bedrijf verder te versterken. Gedurende een periode van enkele maanden, met mijn aanmoediging, vestigde hij een relatie met een recruiter, nam uiteindelijk een fulltime CEO aan, nam ontslag uit de raad en onderhandelde over zijn ontslagcontract, inclusief een uitgestelde compensatieovereenkomst. Hij bereikte dit alles met behoud van een uitstekende relatie met zijn cliënt, die best blij was met de nieuwe regeling.
Jij wilt: Die promotie graag, meer verdienen, meer uitdaging, minder reizen of dichter bij huis werken. Hoe pak je dat aan ?
Onze ervaringsdeskundige coaches helpen je persoonlijk aan tips en begeleiding naar je volgende stappen
Niet meer duwen en trekken. Niet meer jagen op succes. Niet meer hollen of stilstaan, maar bewegen op jouw manier. Leer vanuit best practices hoe je een krachtig en resultaatgericht team opbouwt. Ga op zoek naar blinde vlekken en verbeter je leiderschapskwaliteiten.
Breng uw afdeling unit naar een heel nieuw level. Zorg voor veiligheid en vertrouwen. Ontwikkel en laat ontwikkelen. Zo krijgen zij de energie, motivatie en veerkracht om alles uit hun persoonlijke kwaliteiten te benutten. Het resultaat voor jouw organisatie: minder verzuim, productievere medewerkers en minder stress momenten bij je collega’s. Het is niet eenvoudig om hier uit te ontwortelen.
i4Mind heeft de passie en ervaring om jou en eventueel jouw company te helpen ontwikkelen. Wij werken minimaal 5 maanden samen om het beste resultaat te krijgen. Duurzame veranderingen vergt tijd en toewijding. Van jou en van ons.
Dat betekent dat wij een beperkt aantal plaatsen beschikbaar hebben en dus selectief moeten zijn. Maar dit zorgt ervoor dat we elke klant optimaal kunnen begeleiden.